HAR DU STYR PÅ DIT BRAND?
Alle har brug for Brand med et tydeligt ID – at have et brand og brande sig, handler om at få skab et fundament som sikre, at dit brand kan skabe “Know-Like-Trust”!

Har du svært ved at forholde dig til brand(ing) – synes du, at det en fluffy størrelse? Hvis ja, så er du ikke den eneste – det gælder både i start-up fasen, men også for etableret virksomheder.
At have styr på sit brand og branding kan nemlig ikke ses på her-og-nu tallene, men i en startup fase er det for eksempel det som skaber tillid, så kunderne ikke løber væk før de overhovedet er trådt ind af døren.
Dit brand opleves igennem:
• Dit logo, farver, skrifttyper – er basen, som skaber en rød tråd og genkendelighed
• Valg af billeder – der sætter stemningen i dit materiale og understøtter basen
• Storytelling – der tiltrækker, skaber interesse og kendskab
• Markedsføring – der synliggør din virksomhed (det er her man råber ”kom-og-køb”)
Mange starter med et logo, fordi du tænkte at det er vigtigst… Men et logo skaber ikke et brandunivers – et logo uden farver og skrifttyper er lidt som et menneske uden ben og arme.
Hvis du kun har et logo, så vil du igen og igen opleve frustration, hver gang du skal pitche din virksomhed, lave indhold til de sociale medier, skrive en tekst på din hjemmeside, opsætte en brochure mm.. Hvorfor…, fordi du tvivler på, hvad der er det vigtigst at fortælle og hvilket udtryk, der præsenterer din virksomhed bedst, sådan at du rammer din idealkunde lige i hjertet.
Det føles uoverskueligt og i de fleste tilfælde ender det med at du spilder masser af tid på din markedsføring. Resultatet bliver ofte, at din virksomheds image bliver usammenhængende, rodet, og dine kunder bliver forvirrede og i tvivl – kunder der tvivler køber ikke.
Så du har brug for en køreplan – ikke bare for din visuelle identitet, men et brand-univers som kan favne din branding – grafisk, billeder, storytelling, kommunikation og markedsføring. Så du aldrig mere er i tvivl om, HVAD du skal fortælle og HVORDAN det skal præsenteres – på den måde opnår tillid, og kan sælge på autopilot uden at skulle råbe ”Kom-og-køb”.
Kendte brands, som jeg har arbejdet med:






DEN RØDE TRÅD TILTRÆKKER KUNDER
Jeg arbejder med, at skabe den røde tråd, som gør dit brand professionelt, relevant og salgbart – du skal have et brand med stop-effekt.
Mennesker foretrækker at handle med mennesker – det gør, at vi føler os trygge og tør foretage et køb. En vigtig del af dit brand handler om følelser og om at forstå dine kunder og vide, hvad der gør dem trygge, så du kan bygge de værdier ind i dit brand.
For mig handler det om at bygge brands, som idealkunden skal være stolt af at handle med – de skal føle sig set, hørt og ramt i deres underbevidsthed. Det sikrer nemlig ikke bare salg i butikken, men loyale kunder der kommer igen, så du ikke behøver, at råbe “Kom-og-køb” efter dem.
Dit brand skal give dig:
– Et godt fundament for din markedsføring, så du sparer tid og bliver mere effektivt.
– Stærke virkemidler, så du slipper for at være i tvivl om hvad der tiltrækker kunder.
– Følelsen af at have skabt noget, der gør dig stolt (helt ind i sjælen).
– Selvtillid, så du tør tage den pris du er værd og stå foran kameraet.
Dit brand skal give din kunde:
– Klar fornemmelse af dine værdier og hvad du står for.
– Skabe merværdi, så de godt kan lide dig.
– En relation, som skaber tillid og top-of-mind på øverste etage.
– Visuel genkendelighed, så du kan slå dit brand i stykker og din idealkunde vil stadig kunne genkende, huske og tiltrækkes af dig.

Hos Simply Chocolate var jeg med til at skabe brandfundamentet.
Farveuniverset og “Choko-sproget” er noget, som Simply Chocolate er (ander)kendt for selv den dag i dag 10 år efter.
Vil du også have et professionelt brand, der sælger?
Så skriv til mig – jeg vil meget gerne tage en uforpligtende snak, hvor vi kigger på dine spørgsmål/udfordringer, og sammen kan tage stilling til om vi er et match.
Lad os tage et gratis og uforpligtende introduktionsmøde