Komma Kaffe

BRAND DESIGN

Opgaven var i første omgang at skabe et nyt brand, der kunne skille sig ud i det stærkt konkurrenceprægede kaffemarked.

Brandet startede som Minim Coffee Co., men måtte senere skifte navn til Komma Kaffe på grund af juridiske udfordringer.

Herefter handlede opgaven om at udvikle en strategi, der både kunne opbygge brandet, skabe kendskab og generere salg fra dag ét. Jeg havde ansvaret for at udvikle et professionelt website, sammensætte det rette marketingmix og udarbejde alt grafisk materiale, der skulle understøtte brandets positionering og troværdighed.

Smag på kaffe var et grafisk billede jeg producerede til at blive brugt på Sooviale medier til at støtte op om historien om at Komma Kaffe er eksperter og at kaffe skal nyde og smages på samme måde som vin.

KOMMA KAFFE

Jeg har været med til at skabe Minim Coffee Co’s visuelle identitet i tæt samarbejde med de to dygtige designer fra MitWerk, Charlotte og Magnus Ørum-Hansen.

Efter endt designproces, har jeg været ene designer på alt grafiske materiale, og sikret den røde tråd på alle touch- points.

UDSNIT AF OPGAVER...

  • Video redigering & mindre animationer
  • Paid ads annoncer tekst og kreativer
  • Udvikling af marketingstrategi
  • Fotografering og styling
  • Design af diverse tryksager
  • Emballage design
Video af Charlotte Ørum-Hansen

DEN RØDE TRÅD

Sociale medier: Den røde tråd igennem grafik, billeder, videoer etc. så det understøtter Minim Coffee Co’s visuelle identitet.

FØR

EFTER

Resultat